Dag nio - Min tro

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Egentligen så avskyr jag sånna där saker, sånna där smarta saker som folk går omkring och skriver. Eller ännu värre, skriver det på sina väggar. (Ursäkta om jag känner någon som tycker att det är fint, men jag tycker inte att det är fint). Men... jag tycker att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Det värsta jag vet är folk som ställer krav på andra, förväntar sig saker och blir sura när man inte kan ställa upp.

Jag har ibland (eller rättare sagt, hela tiden) väldigt svårt att säga nej och får därför måla folks sovrum, hoppa över lektioner i skolan (på den tiden jag gick på högskolan) för att sitta i väntrum och stirra på tomma väggar, bära stolar fram och tillbaka, hämta utlånade stegar och en massa sånt.

Och tyvärr är jag dålig på att säga ifrån... Så sen står jag där med en målarpensel i handen och säger att det är kul att måla, när jag egentligen vill vara hemma och titta på tv.

Min tro är alltså; kräv inte saker av andra när du aldrig bjuder till själv.

Sen har jag också en husgud, gud fader allsmäktig him self; Jocke Berg! (Men han har inget med resten av texten att göra...)

Kommentarer
Postat av: anna

jag skulle bara svara slumpen.

den lägger jag all min tro i.

så skönt. OJ! liksom.

2011-02-22 @ 22:10:28
URL: http://parallelldrift.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0