Dag åtta - Ett ögonblick

Detta var ett ögonblick jag totalt hade glömt bort, tills jag i tisdags svepte glassdrinkar med Anna. När jag berättade detta för Mårten skrattade han bara åt mig.

Det var 9 mars 2000 och platsen var Hovet. Jag kan inte riktigt minnas när under Kent-konserten det var, men det var då i alla fall.

Av någon anleding vände jag mig om och där stog den sötaste pojken jag någonsin sett. Det här var på den gamla goda tiden då det var lite klass på Kent-publiken, det var innan det var öl-bröl från 30+-människor i fula kläder och tjejer i högklackat. På den här tiden hade pojkarna kalaj. Ni förstår ju...

I alla fall. Där stog han, i klädd svart kostym, svart smal slips och Henrik Berggren-hår. Jag stirrade kanske lite för länge och då hände det, han vinkade tillbaka! En äkta pop-pojke vinkade till mig! Helt klart ett ögonblick att minnas. I alla fall om man hette Therese och hade fyllt 19 år bara några månader tidigare...

Kommentarer
Postat av: anna

jag älskar att han bar kalaj.

det gjorde han ju säkert.

kajal och kavaj!



fantastisk felskrivning :)

2011-02-02 @ 23:29:16
URL: http://parallelldrift.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0