Dag tre - Mina föräldrar

Precis som de flesta så har jag världen bästa föräldrar. En jättesnäll pappa och en lika snäll mamma. Man skulle också kunna säga att jag har två extra-mammor... eller två äldre systrar om man hellre vill säga så. När jag var liten trodde en av våra grannar att jag hade tre mammor. Men jag har en.

Pappas stora fritidsintresse är att köra bil, därför tvekar han inte att åka land och rike runt med sina barn i bil. Han kan utan att blinka hämta en strandsatt storasyster i Norrköping. Ibland när han är sugen på att köra bil kan han ringa till mig och fråga "När slutar du, ska du ha skjuts?". Pappa är också bra på att låna ut saker som han sen inte vill ha tillbaka, tex tennisrack, digitalkameror och verktyg. Han har också gjort något som jag aldrig skulle kunna göra... nämligen springa Stockholm marathon fyra år i rad.

Mamma gillar att städa och gör det ungefär dygnet runt. På väg till jobbet kunde hon utan att blinka torka av en list som såg lite dammig ut. Även om hon har tofflor på sig känner hon en smula på golvet. Mamma är också jättebra på att sticka och jag var säkert typ 15 år innan jag ägde en köpt skickad tröja. Ganska ofta får hon "snulle", speciellt när jag och en av mina systrar retas med henne.

När det skulle stambytas hemma hos mig och Mårten fick vi bo hemma hos mamma och pappa. Först sov vi i deras källare där pappa fixade sänglampa, sen när vi hittade en orm bland gamla skridskor och skidpjäxor flyttade vi ut till vardagsrummet. Nästan varje dag lagade mamma mat åt oss och världens godaste mat var det också.

Varje söndag åker mina föräldrar och tittat efter vildsvin och älgar, och bor man hos dem, då är det nästan lag på att åka med.

Så om någon annan tror att de har världens bästa föräldrar, då tror de fel, för jag har världens bästa föräldrar!

Kommentarer
Postat av: Fancy Lane

Ger mig inte in i "vilka är bäst"-fällan. Ville bara visa att jag läser. Kram

2011-01-12 @ 10:48:02
URL: http://fancylane.blogspot.com
Postat av: anna

en ORM!!!!! det kommerjag inte ihåg att du har sagt.

i övrigt måste jag hålla med om att du har utomordentligt trevliga föräldrar och systrar!

2011-01-12 @ 20:13:43
URL: http://parallelldrift.wordpress.com/
Postat av: maria

Efter att ha läst det här så gillar jag dina föräldrar! Ja, inte som att jag ogillade dem innan, men du fattar.

2011-01-16 @ 00:01:41
URL: http://millyomolly.blogspot.com
Postat av: Susanne

Du vet att de tycker mer än mig än om Dig va? Ty de har de sagt.



Moahahahaha!



Och till Anna: Du är inte så pjåkig själv!

2011-01-16 @ 21:51:45
URL: http://plateofcupcakes.wordpress.com/
Postat av: therese

eh, nu har du fattat fel syrran. det är ju mig de gillar bäst. det har mamma sagt. hahaha!



maria: vi får hoppas att du skulle gilla dem även i verkligheten

2011-01-20 @ 11:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0